Vragen over Coronavirus COVID-19

Informatie m.b.t. het Coronavirus COVID-19

Vragen over Coronavirus COVID-19

Informatie m.b.t. het Coronavirus COVID-19

Versie: 03-06-2021 (initiële publicatiedatum: 16-03-2020)

Deze pagina wordt regelmatig bijgewerkt, gezien de maatregelen die wij nemen kunnen veranderen afhankelijk van de ontwikkelingen in het landelijke Corona beleid. Ons doel is om u zo goed mogelijk te informeren en de risico’s in de kliniek te minimaliseren. Mocht er voor uw afspraak specifiek iets veranderen, dan nemen wij contact met u op.

Maatregelen met betrekking tot het Coronavirus (COVID-19)

Op vrijdag 28 mei 2021 was er opnieuw een persconferentie, waarbij het demissionair kabinet heeft besloten om de corona maatregelen te versoepelen. Het gaat goed met de cijfers en er is steeds meer mogelijk. De eerder aangekondigde harde lockdown is vanaf 5 juni 2021 niet meer van toepassing. Voor Visus Haarkliniek verandert er weinig, gezien tijdens de harde lockdown medische contactberoepen mochten doorgaan met de werkzaamheden. Visus Haarkliniek heeft gedurende de eerdere lockdown de werkzaamheden, met inachtneming van alle regels en maatregelen, voortgezet. Alle geplande afspraken en behandelingen zijn doorgegaan.

Hygiëne maatregelen

– COVID-19 Quick Test. Wanneer een van onze medewerkers Corona symptomen vertonen, testen wij ze op Corona. Dat doen wij middels ‘snelle testen’ (Quick test) die we in onze kliniek hebben. Deze Quick tests hebben een hoge betrouwbaarheid en geven binnen een aantal minuten uitslag.

Deze Quick test kunnen onze artsen, indien zij dat noodzakelijk achten, ook bij u uitvoeren. Wanneer u op de dag van uw behandeling, enige vormen van symptomen (zoals hoesten, snotneus) vertoont en niet recent negatief bent getest, zal deze test bij u worden uitgevoerd. We vragen om uw medewerking. Indien u géén test wenst, kan de behandeling niet doorgaan. De Quick test zal binnen een aantal minuten uitslag geven, zodat er door onze artsen een weloverwogen besluit kan worden genomen om de behandeling wel/niet te starten.

– We vragen al onze patiënten, om maximaal 15 minuten voor aanvang van de afspraak naar de kliniek te komen. Dit is noodzakelijk om het aantal mensen in de kliniek te beheersen;

– Iedereen die de kliniek bezoekt, moet bij binnenkomst de handen desinfecteren. Hiervoor hebben wij handdesinfectiemiddelen beschikbaar gesteld die u bij binnenkomst moet gebruiken. Mensen die dit niet (willen) doen, laten we niet binnen in onze kliniek;

– Bij binnenkomst meten we uw lichaamstemperatuur op, door middel van een infrarood thermometer. Mensen die een hoge lichaamstemperatuur en/of koorts hebben, laten we niet binnen in onze kliniek;

– Vanaf het moment van binnenkomst moet u een mondmasker dragen, net zoals al onze medewerkers. U dient deze te dragen totdat u de kliniek verlaat. Indien u zelf géén mondmasker mee heeft, zullen wij u hier van voorzien;

– In alle ruimtes waar patiënten komen, houden we rekening met 1,5 meter afstand. Alle ruimtes zijn voorzien van waarschuwingsstickers, zodat u weet waar u wel en niet kunt zitten;

Het is niet toegestaan om iemand mee te nemen naar een afspraak. Dit geldt voor alle afspraken en/of behandelingen die in de kliniek plaatsvinden. U kunt uiteraard samen met iemand komen om u te laten afzetten en/of op te laten halen. Indien diegene die u brengt en/of ophaalt wilt wachten, dan kan dat in de auto op ons parkeerterrein. Wanneer diegene gebruik moet maken van de wc en/of iets wilt drinken, dan kan dat na toestemming van onze assistentes. Voordat deze persoon de kliniek binnenkomt, dient hij/zij hiervoor te bellen naar ons algemene telefoonnummer. Onze verwachting is dat vanaf 1 januari 2022 het weer mogelijk is om 1 persoon met u mee te nemen;

Neem telefonisch contact met ons op indien u klachten heeft die lijken op corona en/of u recent in (nauw) contact bent geweest met iemand die besmet is geraakt met corona.

Volg de adviezen van het RIVM. Kom niet naar de kliniek en zeg uw afspraak af indien u last heeft van (één van) de volgende klachten; luchtwegklachten, hoesten, verkoudheid, kortademigheid (ook zonder koorts), koorts, spierpijn, hoofdpijn en/of keelpijn.

Haartransplantaties, XL-Hair en LLLT behandelingen

Alle geplande afspraken gaan door. Er zijn aanvullende maatregelen in de kliniek genomen om de circulatie van patiënten, bezoekers, leveranciers en personeel te minimaliseren. Verder zijn er aanvullende maatregelen genomen om de hygiëne binnen de kliniek op maximaal niveau te houden.

Ook bij deze afspraken geldt dat we maar 1 persoon per afspraak toestaan. Er mag dus niemand meekomen naar uw afspraak in de kliniek. Onze verwachting is dat vanaf 1 januari 2022 het weer mogelijk is om 1 persoon met u mee te nemen.

Afspraakverzoeken voor een Intake – Eerste consult

Om de drukte te verminderen en een werkomgeving te creëren met minimale risico’s, hebben we op onze website een online haartest ontwikkeld. Het is verplicht om deze vooraf uit te voeren. Dit geldt voor iedere afspraak(verzoek) voor het eerste consult.

De haartest is bedoeld om patiënten te evalueren, alvorens zij naar de kliniek komen. Door naar uw gegevens en foto’s te vragen, kunnen wij op afstand een eerste beoordeling doen van uw geschiktheid voor een haartransplantatie. Hiermee kunnen we onze patiënten beter screenen en de toestroom beperken naar enkel diegenen die vooraf geschikt lijken. Binnen een korte tijd (1 werkdag) ontvangt u van ons een terugkoppeling met betrekking tot de haartest.

We zullen de resultaten van de haartest beoordelen en eventueel een afspraak met u inplannen voor een consult. Dit doen wij wanneer u op basis van de toegezonden gegevens geschikt lijkt te zijn voor een haartransplantatie.

Alle gegevens en/of foto’s die u via de haartest naar ons toestuurt, zullen niet worden gedeeld met derden en zullen worden verwijderd nadat wij deze hebben beoordeeld en u een terugkoppeling hebben gegeven. Wij slaan géén gegevens van u op indien u ongeschikt blijkt te zijn en/of géén behandeling bij ons wilt ondergaan. We houden ons strikt aan de privacy regels en wetgeving.

Klachten en/of Spoedzorg

Indien u klachten heeft als gevolg van een eerder uitgevoerde behandeling, dan vragen wij u altijd eerst telefonisch contact met ons op te nemen. Dat kan tijdens kantooruren via onze algemene telefoonnummer en in gevallen van spoed buiten kantoortijden, via onze spoedlijn. Ons team van specialisten zal de situatie beoordelen en eventueel een afspraak voor u inplannen. Zonder afspraak langskomen, is niet toegestaan. U dient in alle gevallen, vooraf contact met ons op te nemen.

Wij danken u voor uw begrip en medewerking.

Team Visus Haarkliniek

Top