Vragen over Coronavirus COVID-19

Informatie m.b.t. het Coronavirus COVID-19

Initiële publicatiedatum: 16-03-2020 (Revisie: 13-10-2020)

Maatregelen met betrekking tot het Coronavirus (COVID-19)

Gezien de wereldwijde en landelijke verspreiding van het Coronavirus en de diverse maatregelen die het kabinet heeft genomen, onderneemt Visus Haarkliniek ook verscheidene stappen om de veiligheid van onze cliënten, bezoekers, leveranciers en medewerkers te kunnen blijven waarborgen. Hiermee hopen wij een bijdrage te kunnen leveren aan de beheersing van deze pandemie.

Deze pagina wordt regelmatig bijgewerkt, gezien de maatregelen die wij nemen kunnen veranderen en/of worden aangescherpt afhankelijk van de ontwikkelingen en de beslissingen van het kabinet. Ons doel hierbij is om u zo goed mogelijk te informeren en de risico’s proberen te minimaliseren. Mocht er voor uw afspraak specifiek iets veranderen, dan nemen wij telefonisch contact met u op.

Hygiëne maatregelen

– We vragen al onze cliënten, om maximaal 15 minuten voor aanvang van uw afspraak te komen. Dit is noodzakelijk om het aantal mensen in de kliniek te beheersen. Verder is het belangrijk dat u niet te laat komt naar uw afspraak;

– Iedereen die onze kliniek bezoekt, moet bij binnenkomst de handen desinfecteren. Hiervoor hebben wij handdesinfectiemiddelen beschikbaar gesteld die u bij binnenkomst moet gebruiken. Mensen die dit niet (willen) doen, laten we niet binnen in onze kliniek;

– Bij binnenkomst meten we uw lichaamstemperatuur op, door middel van een infrarood thermometer. Wij registreren deze gegevens in onze interne administratie. Mensen die een hoge lichaamstemperatuur en/of koorts hebben, laten we niet binnen in onze kliniek;

– Vanaf het moment van binnenkomst moet u een mondmasker dragen, net zoals al onze medewerkers. U dient deze te dragen totdat u de kliniek verlaat. Indien u zelf géén mondmasker mee heeft, zullen wij u hier van voorzien;

– In alle ruimtes waar cliënten komen, houden we rekening met 1,5 meter afstand. Alle ruimtes zijn voorzien van waarschuwingsstickers, zodat u weet waar u wel en niet kunt zitten;

– Koffie en/of thee zal in de komende periode niet door onze assistentes worden verzorgd. U kunt deze zelf afnemen van onze koffie corner. We gebruiken enkel wegwerp bekers en roerstaafjes;

– Het is niet toegestaan om iemand met u mee te nemen naar een afspraak. Dit geldt voor alle afspraken en/of behandelingen die in de kliniek plaatsvinden. U kunt uiteraard samen met iemand komen om u te laten afzetten en/of op te laten halen. Indien diegene die u brengt en/of ophaalt wilt wachten, dan kan dat in de auto op ons parkeerterrein. Wanneer diegene gebruik moet maken van de wc en/of iets wilt drinken, dan kan dat na toestemming van onze assistentes. Voordat deze persoon de kliniek binnenkomt, dient hij/zij hiervoor te bellen naar ons algemene telefoonnummer. Onze verwachting is dat vanaf 1 juni 2021 het weer mogelijk is om 1 persoon met u mee te nemen;

– Alle behandelingen en/of afspraken worden zo veel mogelijk uitgevoerd onder aangepaste omstandigheden uitgevoerd. Zo zullen onze medewerkers gebruik maken van beschermende kleding, zoals een mondmasker en beschermbril dragen. Dit doen we voor u en onze veiligheid.

– Neem telefonisch contact met ons op indien u klachten heeft die lijken op corona en/of u recent in (nauw) contact bent geweest met iemand die besmet is geraakt met corona.

Volg de adviezen van het RIVM. Kom niet naar de kliniek en zeg uw afspraak af indien u last heeft van (één van) de volgende klachten; luchtwegklachten, hoesten, verkoudheid, kortademigheid (ook zonder koorts), koorts, spierpijn, hoofdpijn en/of keelpijn.

Haartransplantaties

Alle haartransplantaties die zijn ingepland, gaan door. Er zijn aanvullende maatregelen in de kliniek genomen om de circulatie van cliënten, bezoekers, leveranciers en personeel te minimaliseren. Verder zijn er aanvullende maatregelen genomen om de hygiëne binnen de kliniek op maximaal niveau te houden.

Afspraakverzoeken voor een Intake – Eerste consult

De ingeplande intake afspraken gaan door. Om de drukte te verminderen en een werkomgeving te creëren met minimale risico’s, hebben we op onze website een online haartest ontwikkeld. Het is verplicht om deze vooraf uit te voeren. Deze verplichting geldt (voorlopig) tot en met 1 juni 2021 en geldt voor iedere afspraak(verzoek) voor het eerste consult.

De haartest is bedoeld om de cliënten te evalueren, alvorens zij naar de kliniek komen. Door naar uw gegevens en foto’s van het gebied dat u wilt laten behandelen te vragen, kunnen wij op afstand een eerste beoordeling doen van uw geschiktheid voor een haartransplantatie. Hiermee kunnen we onze cliënten beter screenen en de toestroom van cliënten beperken naar enkel diegenen die geschikt zijn. Binnen een korte tijd (1-2 werkdagen) ontvangt u van ons een terugkoppeling met betrekking tot de haartest.

We zullen de resultaten van de haartest beoordelen en eventueel een afspraak met u inplannen voor een consult, indien u op basis van de toegezonden gegevens geschikt lijkt te zijn voor een haartransplantatie. Indien u in de haartest heeft aangegeven op korte termijn (binnen 30 dagen) behandeld te willen worden, dan zullen wij telefonisch contact met u opnemen en zal de eerst volgende beschikbare consult afspraak voor u worden ingepland.

Alle gegevens en/of foto’s die u via de haartest naar ons toestuurt, zullen niet worden gedeeld met derden en zullen worden verwijderd nadat wij deze hebben beoordeeld en u een terugkoppeling hiervan hebben gegeven. Wij slaan géén gegevens van u op indien u ongeschikt blijkt te zijn en/of géén behandeling bij ons wilt ondergaan. We houden ons strikt aan de privacy regels en wetgeving.

Ook bij deze afspraak geldt dat we maar 1 persoon per afspraak toestaan. Er mag dus niemand meekomen naar uw afspraak in de kliniek. Onze verwachting is dat vanaf 1 juni 2021 het weer mogelijk is om 1 persoon met u mee te nemen.

Controle en nabehandeling afspraken

Visus Haarkliniek had tijdens de eerste golf besloten om alle controle afspraken die zouden plaatsvinden in de periode van 18 maart 2020 tot en met 1 juni 2020 te annuleren.

Vanaf 1 juni 2020 worden er weer nieuwe controleafspraken gepland en werken we steeds meer volgens het normale programma. Uiteraard doen we dit met maatregelen en tussentijdse evaluaties.

De wasafspraken en/of eerste controle afspraken 1-3 dagen na de haartransplantatie behandeling worden niet geannuleerd. Deze afspraak is echter niet verplicht. Indien alle wasinstructies voor de cliënt duidelijk zijn, kan de cliënt ook thuis zelf de haren wassen en eventueel per mail een foto sturen ter controle van het behandelde gebied.

Voor alle situaties geldt het volgende: Bij twijfel over het genezingsproces of klachten waarvan u denkt dat die niet normaal zijn, vragen wij u om telefonisch contact met ons op te nemen zodat wij de situatie (op afstand) kunnen beoordelen en u eventueel eerder op controle kunnen laten komen.

XL-Hair en LLLT behandelingen

Visus Haarkliniek had tijdens de eerste golf besloten om niet meer met nieuwe XL-Hair en/of LLLT pakketbehandelingen te starten tot en met 1 juni 2020.

Vanaf 1 juni worden er weer nieuwe afspraken gepland en werken we steeds meer volgens het normale programma. Uiteraard doen we dit met de nodige hygiëne maatregelen en tussentijdse evaluaties.

Klachten en/of Spoedzorg

Indien u klachten heeft als gevolg van een eerder uitgevoerde behandeling, dan vragen wij u altijd eerst telefonisch contact met ons op te nemen. Dat kan tijdens kantooruren via onze algemene telefoonnummer en in gevallen van spoed buiten kantoortijden, via onze spoedlijn. Ons team van specialisten zal de situatie beoordelen en eventueel een afspraak voor u inplannen. Zonder afspraak langskomen, is niet toegestaan. U dient in alle gevallen, vooraf telefonisch contact met ons op te nemen.

Wij danken u voor uw begrip en medewerking.

Team Visus Haarkliniek

Top