Vragen over Coronavirus COVID-19

Informatie m.b.t. het Coronavirus COVID-19

Publicatiedatum: 16-03-2020 (Revisie: 15-04-2020)

Maatregelen met betrekking tot het Coronavirus (COVID-19)

Gezien de wereldwijde en landelijke verspreiding van het Coronavirus en de diverse maatregelen die het kabinet heeft genomen, onderneemt Visus Haarkliniek ook verscheidene stappen om de veiligheid van onze cliënten, bezoekers, leveranciers en medewerkers te kunnen blijven waarborgen. Hiermee hopen wij een bijdrage te kunnen leveren aan de beheersing van deze pandemie.

Deze pagina wordt regelmatig bijgewerkt, gezien de maatregelen die wij nemen kunnen veranderen en/of worden aangescherpt afhankelijk van de ontwikkelingen en de beslissingen van het kabinet. Ons doel hierbij is om u zo goed mogelijk te informeren en de risico’s proberen te minimaliseren. Mocht er voor uw afspraak specifiek iets veranderen, dan nemen wij telefonisch contact met u op.

Hygiëne maatregelen

  • Iedereen die onze kliniek bezoekt, moet bij binnenkomst de handen desinfecteren. Hiervoor hebben wij handdesinfectiemiddelen beschikbaar gesteld die u bij binnenkomst dient te gebruiken. Mensen die dit niet (willen) doen, laten we niet binnen in onze kliniek;
  • Bij binnenkomst meten we uw lichaamstemperatuur op, door middel van een voorhoofd thermometer. Mensen die een hoge lichaamstemperatuur / koorts hebben, laten we niet binnen in onze kliniek;
  • U krijgt van ons een mondmasker en een paar handschoenen bij binnenkomst. We vragen u deze te dragen totdat u de kliniek verlaat;
  • Koffie en/of thee zal in de komende periode niet door onze assistentes worden verzorgd. U kunt deze zelf afnemen van onze koffie corner.
  • Alle behandelingen en/of afspraken worden zo veel mogelijk uitgevoerd onder aangepaste omstandigheden uitgevoerd. Zo zullen onze medewerkers gebruik maken van beschermende kleding, zoals een mondmasker en beschermbril dragen. Dit doen we voor u en onze veiligheid.
  • Het is niet toegestaan om iemand met u mee te nemen naar een afspraak. Dit geldt voor alle afspraken en/of behandelingen die in de kliniek plaatsvinden. U kunt uiteraard samen met iemand komen om u te laten afzetten en/of op te laten halen. Indien diegene die u brengt en/of ophaalt wilt wachten, dan kan dat in de auto op ons parkeerterrein. Wanneer diegene gebruik moet maken van de wc en/of iets wilt drinken, dan kan dat na toestemming van onze assistentes. Voordat deze persoon de kliniek binnenkomt, dient hij/zij hiervoor te bellen naar ons algemene telefoonnummer.
  • Volg de adviezen van het RIVM. Kom niet naar de kliniek indien u last heeft van (één van) de volgende klachten; luchtwegklachten, hoesten, verkoudheid, kortademigheid (ook zonder koorts), koorts, spierpijn, hoofdpijn en/of keelpijn.

Haartransplantaties

Alle haartransplantaties die zijn ingepland, gaan door. Er zijn aanvullende maatregelen in de kliniek genomen om de circulatie van cliënten, bezoekers, leveranciers en personeel te minimaliseren. Verder zijn er aanvullende maatregelen genomen om de hygiëne binnen de kliniek op maximaal niveau te houden.

Afspraakverzoeken voor een Intake – Eerste consult

De ingeplande intake afspraken gaan door. Om de drukte te verminderen en een werkomgeving te creëren met minimale risico’s, hebben we op onze website een online haartest ontwikkeld. Het is verplicht om deze vooraf uit te voeren. Dit geldt voor iedere afspraak(verzoek) voor het eerste consult.

De haartest is bedoeld om de cliënten te evalueren, alvorens zij naar de kliniek komen. Door naar uw gegevens en foto’s van het gebied dat u wilt laten behandelen te vragen, kunnen wij op afstand een eerste beoordeling doen van uw geschiktheid voor een haartransplantatie. Hiermee kunnen we onze cliënten beter screenen en de toestroom van cliënten beperken naar enkel diegenen die geschikt zijn. Binnen een korte tijd (1-2 werkdagen) ontvangt u van ons een terugkoppeling met betrekking tot de haartest.

We zullen de resultaten van de haartest beoordelen en eventueel een afspraak met u inplannen voor een consult, indien u op basis van de toegezonden gegevens geschikt lijkt te zijn voor een haartransplantatie. Indien u in de haartest heeft aangegeven op korte termijn (binnen 15 dagen) behandeld te willen worden, dan zullen wij telefonisch contact met u opnemen en zal de eerst volgende beschikbare consult afspraak voor u worden ingepland.

Alle gegevens en/of foto’s die u via de haartest naar ons toestuurt, zullen niet worden gedeeld met derden en zullen worden verwijderd nadat wij deze hebben beoordeeld en u een terugkoppeling hiervan hebben gegeven. Wij slaan géén gegevens van u op indien u ongeschikt blijkt te zijn en/of géén behandeling bij ons wilt ondergaan. We houden ons strikt aan de privacy regels en wetgeving.

Ook bij deze afspraak geldt dat we maar 1 persoon per afspraak toestaan. Er mag dus niemand meekomen naar uw afspraak in de kliniek.

Controle en nabehandeling afspraken

Visus Haarkliniek heeft besloten om alle controle afspraken die zouden plaatsvinden in de periode van 18 maart 2020 tot en met 1 juni 2020 te annuleren. Het gaat hier om controle afspraken die na een haartransplantatie behandeling plaatsvinden. De afspraken die in bovengenoemde periode waren gepland, worden deels verschoven en kunnen in sommige gevallen deels worden overgeslagen.

  • De wasafspraken en/of eerste controle afspraken 1-3 dagen na de haartransplantatie behandeling worden niet geannuleerd. Deze afspraak is echter niet verplicht. Indien alle wasinstructies voor de cliënt duidelijk zijn, kan de cliënt ook thuis zelf de haren wassen en eventueel per mail een foto sturen ter controle van het behandelde gebied.
  • Indien uw eerste maand controle in bovengenoemde periode valt, dan wordt deze afspraak door ons geannuleerd. Uw eerstvolgende controle afspraak zal die van de 6e maand zijn. U slaat de controle afspraak van de eerste maand over.
  • Indien uw zesde maand controle in bovengenoemde periode valt, dan wordt deze afspraak door ons geannuleerd. Uw eerstvolgende controle afspraak zal die van de 12e maand zijn. U slaat de controle afspraak van de zesde maand over.
  • Indien uw jaarlijkse (12 maanden) controle in bovengenoemde periode valt, dan wordt deze afspraak door ons geannuleerd. Uw laatste controleafspraak zal worden ingepland in de periode van 1 juni – 1 september 2020. U slaat géén controleafspraken over, uw laatste afspraak wordt enkel verschoven.

Voor alle situaties geldt het volgende: Bij twijfel over het genezingsproces of klachten waarvan u denkt dat die niet normaal zijn, vragen wij u om telefonisch contact met ons op te nemen zodat wij de situatie (op afstand) kunnen beoordelen en u eventueel eerder op controle kunnen laten komen.

XL-Hair en LLLT behandelingen

XL-Hair en LLLT behandelingen zijn niet-chirurgische behandelingen die voor de meeste cliënten uit meerdere sessies bestaan en vaak als pakketbehandelingen worden afgenomen. Daarbij moeten cliënten wekelijks en/of eenmaal per 2 weken langskomen.

Op dit moment start Visus Haarkliniek tot en met 1 juni 2020 niet meer met nieuwe pakketbehandelingen voor XL-Hair en/of LLLT sessies. Voor sommige situaties gelden er uitzonderingen:

  • Indien de cliënt al is gestart met een pakketbehandeling (nog voordat deze maatregelen werden genomen m.b.t. het Coronavirus), dan wordt deze voortgezet op basis van het geplande schema;
  • Indien de cliënt een haartransplantatie behandeling heeft gecombineerd met XL-Hair en/of LLLT sessies en deze al zijn gestart, dan worden de XL-Hair en/of LLLT sessies voortgezet op basis van het geplande schema;
  • Indien de cliënt een haartransplantatie behandeling wilt combineren met XL-Hair en/of LLLT sessies en deze nog niet zijn gestart, dan kunnen de XL-Hair en/of LLLT sessies alsnog worden ingepland conform het behandelplan. De eerste XL-Hair en/of LLLT sessie start 1 maand na de haartransplantatie en er wordt een planning gemaakt voor het 10-wekelijkse behandelschema;
  • De zogenoemde onderhoudsbehandelingen, die na het voltooien van een XL-Hair en/of LLLT pakketbehandeling, worden aangeraden gaan door. Het gaat daarbij om één sessie eenmaal per 3-4 maanden na het afronden van een pakketbehandeling.

De maatregelen die Visus Haarkliniek neemt als gevolg van het Coronavirus, hebben met betrekking tot de XL-Hair en LLLT behandelingen dus enkel effect op cliënten die niet eerder zijn gestart met deze sessies en/of het niet combineren met een haartransplantatie.

Klachten en/of Spoedzorg

Indien u klachten heeft als gevolg van een eerder uitgevoerde behandeling, dan vragen wij u telefonisch contact met ons op te nemen. Dat kan tijdens kantooruren via onze algemene telefoonnummer en in gevallen van spoed buiten kantoortijden, via onze spoedlijn. Ons team van specialisten zal de situatie beoordelen en eventueel een afspraak voor u inplannen. Zonder afspraak langskomen, is niet toegestaan. U dient in alle gevallen, vooraf telefonisch contact met ons op te nemen.

Veelgestelde vragen – FAQ

We kunnen ons voorstellen dat er vragen zijn, daarom hebben we hieronder een aantal veelgestelde vragen en antwoorden op een rijtje gezet.

Ik heb een afspraak in de periode 18 maart tot en met 1 juni 2020. Wat betekenen deze maatregelen voor mijn afspraak?

Medewerkers van Visus Haarkliniek zullen met u telefonisch contact opnemen om uw consult of controle te verplaatsen. De behandelingen en consulten gaan voorlopig nog wel door. Onze medewerkers nemen contact met u op als er iets verandert in de afspraaktijd.

Ik heb een afspraak of behandeling na 1 juni, gaat deze door?

Ja, uw afspraak of behandeling gaat door. Indien er wijzigingen optreden, dan laten wij u dat weten.

Ik heb onlangs een behandeling gehad en ervaar klachten. Wat kan ik doen?

Heeft u vragen of maakt u zich zorgen, dan kunt u altijd telefonisch contact met ons opnemen. Van maandag tot en met zaterdag van 8.00 uur tot 16.30 uur via 010-3075692.

Mocht het nodig zijn om buiten kantoortijden contact op te nemen, dan kunt u ons bereiken via het noodnummer. Hoe en wanneer u contact op moet nemen in noodgevallen, staat beschreven in het nazorgformulier dat u van ons heeft ontvangen.

Visus Haarkliniek blijft open voor spoedzorg. Wat betekent dit?

Het kan voorkomen dat er na de behandeling een neveneffect of complicatie optreedt. Visus Haarkliniek waarborgt de continuïteit van zorg en in alle situaties wordt de benodigde zorg geleverd. Er is altijd een haarspecialist en/of arts beschikbaar. Het belangrijkste verschil met een ‘normale werkdag’ is dat we nu in alle gevallen eerst telefonisch en/of mailcontact willen met onze cliënten, om enkel noodzakelijke afspraken door te laten gaan. Hiermee beperken we toestroom van mensen in onze kliniek.

Ik heb vragen over het Coronavirus. Waar kan ik terecht?

Voor alle actuele informatie over het Coronavirus verwijzen we u naar de website van RIVM. Ook kunt u terecht bij het landelijke publieksinformatienummer: 0800 – 1351. Vragen over werk, vakantie en school kunt u hier ook stellen.

Wij danken u voor uw begrip en medewerking.

 

 

 

Top