Vragen over Betaalmethoden

Antwoord op al uw vragen met betrekking tot de toegepaste betaalmethoden, kortingen en het beleid van aanbetalingen.

rachel

Rachel

Assistente

Welke betaalmethoden kan ik gebruiken bij Visus Haarkliniek om aan mijn betaling te voldoen?

U kunt bij Visus Haarkliniek middels een overboeking per bank, aan de balie per pin of contant betalen.

Is er een mogelijkheid voor financiering of om in termijnen te betalen?

Een financieringsaanvraag via Visus Haarkliniek is niet mogelijk. U dient zelf een financiering aan te vragen via (privé) instanties op de markt.
Een behandeling in termijnen betalen is mogelijk. Daarbij dient de laatste termijn (dus het volledige factuurbedrag) voldaan te zijn op de behandeldag. Achteraf (na de behandeling) in termijnen betalen is dus niet mogelijk.

Zijn de behandelingskosten fiscaal aftrekbaar?

Een haartransplantatie is in sommige gevallen fiscaal aftrekbaar. Wij raden u aan hierover informatie in te winnen bij de Belastingdienst, een accountant of de rechtswinkel. Een belastingadviseur is op de hoogte van de mogelijkheden en kan u advies geven over de eventuele voorwaarden.

Moet ik een aanbetaling doen?

U ontvangt op de dag van uw consult een offerte. Bij het afnemen van een behandeldatum, vragen wij u een aanbetaling te doen. Deze dient u uiterlijk 1 maand vooraf aan uw behandeldatum per pin, overboeking of contant te voldoen. Indien wij de aanbetaling niet op tijd ontvangen, bestaat er een kans dat uw behandeldatum wordt geannuleerd. Het resterende bedrag kunt u uiterlijk op de dag van uw behandeling voldoen.
Bedragen aanbetaling:

  • Haartransplantatie €400,-
  • Haartransplantatie + XL Hair behandelpakket €500,-
  • Haartransplantatie + XL Hair + LLLT behandelpakket €600,-
  • XL Hair €100,-
  • XL Hair + LLLT behandelpakket €200,-

Hoe kan ik een aanbetaling doen?

De aanbetaling dient u uiterlijk 1 maand vooraf aan uw behandeldatum per pin, overboeking of contant te voldoen.

Krijg ik een bewijs van aanbetaling nadat deze door mij is voldaan?

U krijgt van ons een bevestigingsmail toegestuurd wanneer u de aanbetaling heeft gedaan en/of wij het op onze bankrekening binnen hebben.

Waarom moet ik een aanbetaling doen?

De reden waarom wij een aanbetaling vragen is omdat we de behandelkamer, onze artsen en het behandelteam voor u reserveren op de afgesproken dag en tijd. Wanneer u op het laatste moment annuleert of afziet van de behandeling, is het voor ons niet méér mogelijk om een andere patiënt voor u in de plaats te vinden. Dit betekent een lege plaats in onze agenda, die we eigenlijk wel konden opvullen als we het eerder wisten.

Krijg ik mijn aanbetaling terug ingeval van annulering?

Dat is afhankelijk van het moment van annulering. Wanneer u de behandeling, 1 maand tot 15 dagen vooraf aan uw behandeldatum annuleert, dan bent u de helft van de totale aanbetaling aan ons verschuldigd. Indien de annulering minder dan 15 dagen voor de behandeling plaatsvindt, is de cliënt de gehele aanbetaling verschuldigd en is er geen recht op restitutie.

Indien u een pakketbehandeling heeft afgenomen en na de haartransplantatie behandeling besluit om géén XL Hair en/of LLLT behandelsessies meer af te nemen, dan heeft u géén recht op restitutie voor het resterende bedrag. U heeft immers een pakketbehandeling afgenomen en op basis hiervan korting gekregen op de totaalprijs.

Wanneer krijg ik mijn factuur van een afgenomen behandeling?

U krijgt een factuur op de dag van de behandeling.

Kan ik een aparte factuur krijgen (met zorgproductcodes) om deze in te dienen bij mijn zorgverzekering?

Een haartransplantatie wordt zelden vergoedt door de zorgverzekering. Wij kunnen geen aparte type factuur met zorgproductcodes voor u aanmaken.

Kan ik het restant van de behandelkosten betalen op de dag van mijn behandeling?

Nadat u het bedrag van de aanbetaling heeft voldaan, kunt het restant van het totaalbedrag op de dag van behandeling betalen.

Ik heb een zogenoemde pakketbehandeling afgenomen, kan ik dit later wijzigen en eventueel geld terug krijgen?

Geld terug krijgen is helaas niet mogelijk. De reden dat wij pakketbehandelingen aanbieden is om het maximale resultaat voor u te behalen en om een kortingstarief mogelijk te maken.

Kan ik groepskorting krijgen?

Dat is in sommige gevallen mogelijk. Het minimum aantal is 3 personen. Neem contact met ons op voor het kortingstarief.

Ik woon op een verre afstand van de kliniek. Kan Visus Haarkliniek voor mij een hotelovernachting regelen voor de dag van de haartransplantatie en de kosten hiervan vergoeden?

Wij hebben een samenwerkingsovereenkomst met Novotel Brainpark – Rotterdam. Dit hotel is 2 km verwijderd van de kliniek. U kunt contact met Visus Haarkliniek opnemen, zodat we een hotelovernachting voor u kunnen regelen tegen een gereduceerd tarief. De kosten van de hotelovernachting dient u zelf te betalen.

Komen er extra kosten bij bovenop het tarief van de behandeling?

Nee. Wij houden van transparantie. Daarom hanteren we een all-in tarief, inclusief alle nacontroles. U komt bij ons dus nooit voor vervelende verrassingen te staan.

De medicatie die onze artsen aan u voorschrijven, dient u af te halen bij de eigen apotheek. De vergoeding daarvan loopt via uw zorgverzekering. Daarbij kan er sprake zijn van een eigen bijdrage en/of eigen risico (die u zelf dient te betalen).

Kan de behandeling onder optie worden gezet?

Nee. U kunt enkel een behandeldatum definitief vastzetten na het doen van een aanbetaling van €400 voor een haartransplantatie.

Kan de behandeling onder optie worden gezet?

Nee. U kunt enkel een behandeldatum definitief vastzetten na het doen van een aanbetaling van €400 voor een haartransplantatie.